sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Puuhis esittäytyy

Tervehdys kaikki - Olen Puuhis Toivotonta Puuhastelua-blogista. Nimimerkkini ja blogini nimi tulee toivottomasta tyylistäni puuhastella aina kaikenlaista. Aviomieheni aikoinaan kutsui minua juuri puuhikseksi sen takia. Erilaiset projektit ja uusien asioiden kokeileminen on minusta vain niin mukavaa enkä osaa olla vain tekemättä mitään. Sana "toivoton" voi juontaa juurensa myös suurpiirteisyydestäni - hirvittävän pikkutarkka tekeminen ei ole minua varten.

Olen koko pienen ikäni tehnyt käsitöitä (erityisesti villapaitoja), puutöitä, joulukortteja, puutarhan kuopsutusta. Jokunen vuosi tuli vietettyä aikuisnäpsässä mm. värjäämässä kankaita, opettelemassa kangaspuiden käyttöä, savi-, nahka, -metallitöitä tehden. Pihalta löytyy mm omatekoiset puutarhakalusteet, seinältä fanttiryijy ja vaatekaapista takki omavärjäämästä kankaasta. Myönnettäköön, että en halua nähdä enää kalevalaketjuja ja jalallisesta vadista tuli tooooosi vino :)

2010 innostuin sitten korteista, tein oman blogin haasteisiin osallistumista varten ja harrastus vei lopulta pikkusormen. Halusin opetella sommittelemaan ja luomaan jotain kaunista. Vuosien varrella taidot ovat mukavasti kehittyneet ja olen innostunut korttien lisäksi niin skräppäyksestä, tuunauksesta kuin mixed mediasta. Paljon tosin vielä on opeteltavana!

Anoppini kutsuu minua kollaasiaskartelijaksi - töistäni löytyy siis kerroksia - yksikertaisia kortteja en oikein osaa tehdä. Mistit, mömmöt ja metallinen henki houkuttelevat minua erityisen paljon. Tyyliltäni en ole hempeilijä. Paperilohikäärme on siis juuri oikea kauppa minulle! Aina sieltä tuntuu jotain uutta ja ihmeellistä löytyvän... Koska DT-tiimissä on jo loistokkaita leimataitureita, minä tee enemmän mixedmediaa & tuunauksia värejä, koristeita ja niitä "mömmöjä" käyttäen. Paitsi tähän postaukseen teinkin kortin - tosin metallia hyödyntäen.


Tämänkertaisessa DT-työssä halusin kokeilla metallilevyn kohokuviointia Sizzix/Vintaj kohokuviointikansiolla . Levy on sen jälkeen maalattu Vintaj väreillä, jotka löytyvät seteistä Retro Highway ja Weathered Copper  ja hiottu hiomapaperilla. Lopuksi lisäsin levyyn vielä UTEE pinnoituksen Melting Potin avulla. Projektipannu kannattaa suojata kuumuutta kestävällä alustalla, esim tällä  ja metallilevy laitetaan pannuun. Levyn päälle ripotellaan UTEEta ja annetaan sulaa. UTEE leviää kivaksi kiiltäväksi pinnaksi levyn päälle. (UTEE on siis Ultra Thick Embossing Enamel eli erittäin paksua embossauspulveria...) Levy päätyi lopulta tähän yksinkertaiseen korttiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti